
Tekniske udfordringer med OnePlace
Hvis du har en OnePlace-boks, kan du i øjeblikket lidt opleve tekniske udfordringer. Nogle problemer skyldes en fejl i boksens software, men andre i perioder kan skyldes vejrforhold - hvis det fx har sneet kraftigt. Det beklager vi selvfølgelig, og vores teknikere arbejder på højtryk for at finde årsagen og identificere de problemer, der kan opstå. Det giver os nemlig bedre mulighed for, at hjælpe dig med den rigtige løsning på lige netop dit problem. Nedenfor har vi listet de fem mest almindelige årsager til, at vores kunder kontakter os angående OnePlace. Der er korte forklaringer og i nogle tilfælde instruktioner til, hvad du kan gøre for at løse problemet.
Inden du ringer til os, er der nogle enkle ting, du kan prøve for at løse problemet
Dine indberetninger om fejl med din boks, er vi meget glade for - men inden du kontakter os, vil vi opfordre dig til at tjekke et par ting selv først. I nogle tilfælde kan du nemlig selv løse dit problem.
- Hvis du oplever forstyrrelser i billedet, skal du sørge for, at parabolen ikke er dækket af sne el. andet. Fjern i så fald forsigtigt sneen for at se, om billedet kommer tilbage.
- Uanset hvad problemet er. Prøv at afbryde strømmen, og lad boksen stå uden strøm i 15 sekunder. Tilslut derefter strømmen igen, og test om den fungerer.
- Hvis du ikke har et billede på kanalerne eller ikke finder f.eks. C More Film eller SVTs lokale kanaler. Foretag en automatisk konfiguration ved at gå til: Menu / Indstillinger / Satellit / Automatisk genkendelse
- Se gennem oversigten "Oplysninger om de fem mest almindelige årsager", hvis problemet, du oplever, står listet der. Her kan du finde yderligere info om, hvad du kan prøve
Hvis ingen af ovenstående foranstaltninger løste dit problem, så er du velkommen til at kontakte os. Det kan du gøre via chatten her på hjemmesiden, eller ved at ringe til os.
Oplysninger om de fem mest almindelige årsager
Her har vi listet de fem mest almindelige årsager til, at vores kunder kontakter os angående OnePlace TV-boksen.
-
Dele af billedet på er pixeleret
Vi arbejder på at udvikle en ny software til at løse problemet. Dette sker normalt, når du optager på flere kanaler samtidig.
-
Menuerne er forstørrede, og passer ikke ind i billedet
Du kan midlertidigt løse problemet selv ved at foretage en nulstilling eller genstarte.
Gå til: Menu / Indstillinger / Enhedsindstillinger / Genstart. Vi arbejder på at udvikle en ny software til at løse problemet permanent.Det er vigtigt, at du benytter det HDMI-kabel som fulgte med boksen.
-
Jeg får ikke billede eller lyd, når jeg starter boksen
Løsning: Prøv først at starte TV-et og derefter boksen. Du kan også prøve at slukke for boksen via fjernbetjeningen og derefter genstarte den.
-
Jeg har et problem med: at boksen ikke tænder / TV-et slukker samtidig med, at jeg trykker på tænd / sluk-knappen på boksens fjernbetjening
Det er en fejl, som vi arbejder på at løse.
-
Meddelelsen "Kanalliste opdateres, vent venligst" vises på mit tv
Gå til Menu / Indstillinger / Satellit / Automatisk gendannelse.
Øvrige tips til en bedre OnePlace-oplevelse
-
Sørg for, at boksen er indstillet til let standby - det kan løse mange problemer
Gå til: Menu / Indstillinger / Enhedsindstillinger / Pauseskærme / Strømbesparelsesindstillinger / let standby
-
Sådan får du adgang til tekst-tv på OnePlace
-
Stå på den kanal, du vil starte tekst-tv på
-
Tryk på OK
-
Pil ned til ikonet "Tekst-tv" og tryk på OK.
Hvis ikonet "Tekst-tv" mangler, skal du gå til Menu / Indstillinger / Satellit / Automatisk gendanelse og derefter prøve igen.
For at tekst-tv fungerer, skal boksen have et satellitsignal.
-
-
Brug funktionen "Se fra starten"
Har du misset starten af en spændende thriller? Eller det første mål i fodboldkampen?
Nogle gange tænder du for tv'et og indser, at det program eller den film, du vil se, allerede er begyndt. Funktionen "Se fra starten" er tilgængelig på næsten alle vores kanaler. Her kan du læse mere: