f

Log ind

Information om Discovery-kanalerne

Aktuel information. Opdateret torsdag den 11. februar kl. 9.00

Discovery-kanalerne er tilbage på skærmen  

Vi er meget glade for at kunne fortælle, at vi er blevet enige med Discovery om en ny langsigtet nordisk aftale, der betyder, at vi nu igen kan vise alle kanalerne fra Discovery. Kanalerne kommer tilbage på deres sædvanelige kanalpladser en efter en, efterhånden som vores kontrolcenter i Nittedal i Norge får dem tilbage på satellitterne.

Den nye aftale betyder en mindre justering af prisen på vores tv-pakker, men vi har valgt, at det først bliver med virkning fra 1. maj 2016. Vi vender tilbage med mere information, så snart vi har vi har analyseret alle detaljer i vores nye nordiske aftale med Discovery og dens påvirkning på de kanaler, du har i dit abonnement. 

Vores kompensation fortsætter hele februar måned

Vi vil gerne rette en stor tak til vores kunder for den store tålmodighed og det engagement I har vist i de dage, kanalerne har været væk. Vi har besluttet, at alle vores kunder beholder kompensationen i hele februar måned. Er du endnu ikke kommet godt i gang med at bruge den, så sidder vi klar til at hjælpe dig her på chatten eller i vores kundeservice på tlf. 70 13 19 19.

Mange venlige hilsner

Canal Digital

Vi opdaterer løbende vores svar på oftest stillede spørgsmål i Discovery-sagen.

Læs også vores pressemeddelse om sagen.

Viasat-kunde

Er du kunde hos Viasat, kan du hente information om sagen på www.viasat.dk/kanaler

Tidligere information om sagen

  • 01.02 kl. 00.05
  • 29.1 kl. 12.30
  • 29.1 kl 6.30

Opdateret mandag den 1. februar kl. 00.05:

Vi beklager stærkt, at det ikke lykkedes os at få lukket aftalen med Discovery om rettigheden til at vise deres tv-kanaler.

Derfor er signalet til Discovery-kanalerne blevet lukket den 1. februar kl. 00.01. Der kan gå op til 4 timer før der er sort skærm på alle de berørte Discovery-kanaler i hele Norden.

Vi er meget kede af, at det er kommet så vidt, men vi finder priskravet fra Discovery urimeligt og urealistisk. Discovery har blandt andet købt nogle meget dyre sportsrettigheder, og vi ønsker ikke, at vores kunder skal betale en urimelig høj pris for deres store investeringer. Derfor kæmper vi videre. Vi håber på en hurtig løsning, så vi igen kan sende kanalerne.

Opdateret fredag den 29. januar kl. 12.30:

Discovery forbereder at lukke deres tv-kanaler ned pr. 1. februar, hvis de igangværende forhandlinger om en nordisk aftale ikke falder på plads.

Det vil i så fald ramme Kanal 4, Kanal 5, 6’eren, Canal 9, Discovery Channel, Discovery HD Showcase, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, TLC, ID Investigation, Eurosport 1 og Eurosport Danmark.

Gennem de sidste måneder har vi forhandlet for at prøve at få en ny aftale – uden resultat indtil videre. Vi har strakt vores pristilbud langt på det indhold, som betyder mest for vores kunder, men Discovery har mødt os med et samlet krav, som vi på vegne af vores kunder ikke kan acceptere. Vi har bedt om en forlængelse af den nuværende aftale, så vi kunne have mere tid til at forhandle og undgå sorte skærme, men Discovery har afvist dette.

Vi forhandler for vores kunder i Danmark og i hele Norden for at sikre det bedste indhold til rimelige priser. Vi fortsætter selvfølgelig forhandlingerne og gør alt hvad vi kan for at få en ny aftale på plads.

Læs vores svar på oftest stillede spørgsmål om Discovery-sagen.

Opdateret fredag den 29. januar kl. 6.30:

Vi kan bekræfte, at vi forhandler med Discovery for at nå en ny aftale, før vores nuværende aftale løber ud.

Disse forhandlinger er krævende, og vi gør vores yderste for at undgå negative konsekvenser for vores kunder, både på kort og på langt sigt.

Da vi stadig arbejder hårdt for at nå til enighed med Discovery, kan vi ikke yderligere kommentere på mulige konsekvenser.

Hvad vi kan sige er, at vi har bedt om en forlængelse af den nuværende aftale, for at få mere tid til at forhandle, men dette er blevet afvist af Discovery.

Vi forhandler på vegne af dig og vores øvrige tv-kunder i hele Norden med en klar målsætning om, at sikre vores kunder mest værdi for pengene.

Læs vores svar på oftest stillede spørgsmål om Discovery-sagen.

Kunne du bruge dette svar?

Ring  70 70 19 94

line

Live Guide Support

Repræsenterer du en antenneforening?

Kontakt os på
tlf: 70 27 27 36
eller skriv til:
kabeltv@canaldigital.dk

Er du erhvervskunde?

Kontakt os på
tlf: 70 70 25 75
eller skriv til:
erhverv@canaldigital.dk

Kanaler der er omfattet af denne aftale er følgende:

  • Spørgsmål og svar om sagen

Senest opdateret torsdag den 11. februar kl 9.00

Hvornår får jeg mine kanaler?
Er der risiko for at kanalerne forsvinder igen?
Kommer dette til at indebære øgede priser på tv-pakkerne?
Hvor meget kommer priserne til at stige?
Hvornår får jeg at vide, hvad tv-pakkerne kommer til at koste?
Hvad sker der med de kanaler, som jeg har fået som kompensation?
Kan jeg beholde de kanaler jeg har fået som kompensation?
Får jeg en lavere pris på min tv-pakke, fordi kanalerne har været væk?
Hvad hvis jeg slet ikke kan undvære de fodboldkampe jeg plejer at se på Discoverys kanaler?
  citat