Afbetaling (NemBoxAftale)
Almindelige vilkår
Gældende fra 1. maj 2019
For Canal Digitals NemBoxAftale
§ 1 Parterne
Denne aftale indgås mellem Køber og Canal Digital Danmark A/S, CVR-nr.: 13879842, Stationsparken 26, 2. 2600 Glostrup, telefon: +45 70 13 19 19, e-mail: info@canaldigital.dk (i det efterfølgende betegnet som Canal Digital). Parterne er berettiget og forpligtet efter aftalen. Køber hæfter for betaling af de ydelser, der er angivet i aftalen, også i tilfælde, hvor Køber overlader det købte til en anden bruger.
§ 2 Betingelse for indgåelse af aftalen
Det er en betingelse for indgåelsen af Kreditaftalen, at Køber samtidig indgår eller har en abonnementsaftale med Canal Digital samt at betaling af de aftalte ydelser fore¬tages via Betalingsservice. Køber giver også samtykke til kreditvurdering. Aftalen er først endeligt indgået, når Køber er kreditgodkendt af Canal Digital. Vilkårene gøres alene tilgængelige på dansk, og Canal Digitals kommunikation med Køber foregår som udgangspunkt kun på dansk.
§ 3 Betalingsbetingelser
Samlede kreditomkostninger = 0 kr.
ÅOP = 0 %
Det månedlige beløb fastsættes ud fra den valgte afbetalingsperiode; f.eks. ved 6 mdr. afbetaling udgør det månedlige beløb 1/6 af købesummen.
Betaling af de månedlige ydelser sker den 1. i hver måned via Betalingsservice ellers opkræves 49 kr. pr. faktura. Der kan gå op til 6 uger fra aftaleindgåelsen til den første ydelse bliver opkrævet. Ydelserne anses for betalt, når det opkrævede beløb er indbe¬talt i et dansk pengeinstitut inden for betalingsfristen.
§ 4 Misligholdelse
Betales de i Kreditaftalen angivne ydelser ikke rettidigt, jf. § 3, eller misligholder Køber i øvrigt nogle af bestemmelserne i Kreditaftalen, eller standser Køber sine betalinger, dør Køber, eller søger Køber akkord eller moratorium, er Canal Digital berettiget til at kræve sin restfordring indfriet på baggrund af en opgørelse i henhold til kreditaftale-loven.
Ved for sen betaling er Canal Digital berettiget til at opkræve rykkergebyrer og for¬rentning af det skyldige beløb med den til enhver tid gældende rentesats i henhold til renteloven. Ved betalingsmisligholdelse af de aftalte betalingsforpligtelser fra Købers side, forfalder den udestående saldo straks til betaling, og sagen vil blive overdraget til inkasso.
Ved betalingsmisligholdelse forbeholder Canal Digital sig ret til at foretage indberet¬ning til kreditoplysningsbureau.
§ 5 Kreditgodkendelse
Canal Digital forbeholder sig til enhver tid ret til at foretage en kreditvurdering af Køber blandt andet ved indhentning af oplysninger fra kreditoplysningsbureauer. Aftalen anses først for endelig indgået, når Canal Digital har kreditgodkendt Køber.
§ 6 Opsigelse
Køber kan til enhver tid opsige Kreditaftalen ved at indfri restfordringen. Opsiger Køber sit løbende abonnementsforhold med Canal Digital, så forfalder restfordringen, og vil blive opkrævet ved abonnementets ophør.
§ 7 Overdragelse
Canal Digital er til enhver tid berettiget til uden varsel at overdrage Kreditaftalen til tredjemand.
§ 8 Fortrydelse
Fortrydelsesfristen:
Fortrydelsesfristen er 14 dage.
Fristen regnes som udgangspunkt fra den dag, NemBoxAftalen er indgået, f.eks. når Køber har afgivet bestilling med bindende virkning og Canal Digital har kreditgodkendt Køber.
Fortrydelsesretten gælder kun, indtil aftalen efter Købers udtrykkelige samtykke er blevet helt opfyldt af Køber og Canal Digital.
Køber har efter forbrugeraftaleloven krav på at få en række oplysninger, bl.a. om fortry¬delsesretten og om den bestilte tjenesteydelse. Fortrydelsesfristen begynder ikke, før Køber har modtaget disse oplysninger på skrift (f.eks. på papir eller e-mail).
Hvis Køber f.eks. afgiver sin bestilling mandag den 1. og også har fået de nævnte op¬lysninger, har Køber frist til og med mandag den 15. Har Køber først fået oplysningerne senere, f.eks. onsdag den 3., har Køber frist til og med onsdag den 17.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårs-aftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Hvis Køber ønsker, at levering under aftalen skal påbegyndes, inden fortrydelsesfristen er udløbet, skal Køber betale Canal Digital et beløb, som står i forhold til omfanget af de ydelser, der er leveret indtil det tidspunkt, hvor Køber informerede Canal Digital om sin udøvelse af aftalens fortrydelsesret, sammenlignet med fuld opfyldelse af aftalen.
Fortrydelsesret
Inden udløbet af fortrydelsesfristen skal Køber underrette Canal Digital om, at Køber har fortrudt aftalen. Hvis Køber vil give denne underretning skriftligt - f.eks. pr. brev eller e-mail - skal Køber blot sende underretningen inden fristens udløb. Hvis Køber vil sikre sig bevis for, at Køber har fortrudt rettidigt, kan Køber f.eks. sende brevet anbefa¬let og opbevare postkvitteringen.
Underretning om, at Køber har fortrudt aftalen, skal gives til:
Canal Digital Danmark A/S
Stationsparken 25, 2600 Glostrup
tlf: +45 70 13 19 19
e-mail: info@canaldigital.dk
Følger af fortrydelse
Hvis Køber udøver sin fortrydelsesret i denne aftale, og helt eller delvist har betalt for aftalen, tilbagebetaler Canal Digital det modtagne beløb. Beløbet fradrages dog den del af ydelsen, som allerede er leveret til Køber.
Canal Digital tilbagebetaler beløbet snarest muligt, og senest 30 dage efter at Købers underretning om tilbagetrædelsen er kommet frem til Canal Digital.
Køber skal snarest muligt og senest 30 dage efter afsendelsen af meddelelse om til¬bagetrædelsen tilbagelevere ethvert beløb eller formuegode, som forbrugeren måtte have modtaget af Canal Digital.
§9 Klager
Hvis Køber har spørgsmål til eller klager over aftalen, kan Køber kontakte Canal Digital via ovenstående kontaktoplysninger.
§ 10 Lovvalg
Enhver tvist, der opstår som følge af denne aftale, skal afgøres efter dansk ret.
Relateret indhold
Tusind tak for din feedback.
Kom i kontakt med kundeservice
Ring til os direkte.